2012 m. spalio 30 d. pranešimas VIR
(iš plenarinio posėdžio)
Seimas po pateikimo pritarė Pridėtinės vertės mokesčio (toliau PVM) įstatymo pataisų projektui Nr. XIP-4919. Teikiamomis pataisomis siūloma metams iki 2013 m. gruodžio 31 d., pratęsti lengvatinio 9 proc. PVM tarifo taikymą šilumos energijai, tiekiamai gyvenamosioms patalpoms šildyti (įskaitant šilumos energiją, perduodamą per karšto vandens tiekimo sistemą), už į gyvenamąsias patalpas tiekiamam karštam vandeniui arba šaltam vandeniui karštam vandeniui paruošti bei šilumos energijai, sunaudotai šiam vandeniui pašildyti (toliau šilumos energija ir karštas vanduo) ir lengvatinio 5 proc. PVM tarifo taikymą vaistams ir medicinos pagalbos priemonėms, kai šių prekių įsigijimo išlaidos visiškai ar iš dalies kompensuojamos Sveikatos draudimo įstatymo nustatyta tvarka, taip pat siekiama aiškiau reglamentuoti ir supaprastinti kai kuriuos apmokestinimo PVM tvarkos aspektus.
Siūloma nustatyti, kad PVM skirtumas pasibaigus mokestiniam laikotarpiui bus grąžinimas žemės ūkio produkcijos tiekėjams PVM mokėtojams už įsigytus ar importuotus degalus, trąšas, sėklas, pašarus, priemones nuo kenkėjų ir piktžolių, išskyrus į PVM atskaitą įtrauktą importo PVM sumą, įskaitytą vadovaujantis PVM įstatymo 94 straipsnio nuostatomis.
Siekiant išsaugoti asmens teisę į asmeninių duomenų konfidencialumą, siūloma atsisakyti reikalavimo PVM sąskaitose faktūrose ar mokėjimą įforminančiuose apskaitos dokumentuose privalomai nurodyti asmens kodą.
Įgyvendinant naujausią Europos Sąjungos Teisingumo Teismo praktiką, siūloma panaikinti reikalavimą, kad, siekiant pasinaudoti importuotų prekių importo PVM atskaita, importo PVM būtų sumokėtas. Atsižvelgiant į šį pakeitimą, kartu siūloma patikslinti ir Pelno mokesčio įstatymo 24 straipsnį (projektas Nr. XIP-4920).
Projektams po pateikimo pritarta bendru sutarimu, juos numatoma svarstyti kartu su 2013 metų valstybės biudžeto II svarstymu.
Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 94 straipsnis. Importo PVM mokėjimo tvarka:
1. Importo PVM už prekes mokamas tokiais pačiais terminais, kaip būtų mokami importo muitai už šias prekes (jeigu jie joms būtų nustatyti), kaip tai nustatyta Muitinės kodekse. Importo PVM mokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Importo PVM už prekes, kurias importuoja PVM mokėtojai, gali būti įskaitomas Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija nustato ir kriterijus, kuriuos turi atitikti PVM mokėtojai, pageidaujantys įskaityti importo PVM.
2. Lietuvos Respublikos muitinė, kai importo PVM nėra sumokamas iš anksto ar iš karto atsiradus prievolei jį apskaičiuoti ir kai tai reikalinga tinkamam įsipareigojimų muitinei įvykdymui užtikrinti, turi teisę reikalauti, kad būtų sumokėtas užstatas ar pateikta garantija, užtikrinanti minėtųjų įsipareigojimų įvykdymą. Šios nuostatos įgyvendinamos ta pačia tvarka kaip ir skolininko įsipareigojimai, susiję su importo muitais.
3. Sumokėti importo PVM privalo importuotojas.
Saulė Eglė Trembo,
Ryšių su visuomene skyrius (tel. (8 5)239 6203)